kalenica główna

Jeśli chcesz wymienić poglądy z innymi architektami lub inwestorami

Moderator: Moderatorzy

kalenica główna

Postprzez tedyhope » Cz lis 29, 2007 10:44 pm

Witam,
Nie jestem architektem tylko mechanikiem.
Nie mogę znaleźć definicji co to jest kalenica główna?
A w warunkach zabudowy działki, na której chcę wybudować dom jest wymaganie żeby głowna kalenica była równoległa do drogi.

Czy ktoś mógłby mi podać pełną definicję?

Pozdrawiam
tadek
tedyhope

Postprzez galeco » Pt lis 30, 2007 9:26 am

Należy założyć, że jest to kalenica podstawowej bryły dachu. Oczywiście nie sposób znaleźć odnosnika w aktach prawnych :D
galeco
galeco

Postprzez wawok » Pt lis 30, 2007 9:28 am

WGL mnie kalenica główna to bedzie ta kalenica ( pojecie samej kalenicy jest ci znane :wink: ) która łączy ze sobą główne połacie, lub jest najwyżej umieszczona (chyba - ja bym tak interpretował)
wawok

Postprzez tedyhope » Pt lis 30, 2007 9:47 am

Chodzi o to, że mam projekt domu, w którym kalenice są dwie na tej samej wysokości i o tej samej długości, przecinają się pod kątem prostym ( L ).
A tak jak pisałem w WZ jest, że głowna kalenica ma być równoległa do drogi.
Która z nich jest główna lub co zrobić żeby któraś była główna?
Czy wystarczy któąś wydłużyć, czy trzeba obniżyć?

Pozdrawiam
tadek
tedyhope

Postprzez wawok » Pt lis 30, 2007 12:29 pm

Ustaw domek równolegle do drogi obojetnie ktora kalenicą. Będzie dobrze. Tak ja to interpretuje.
wawok

Postprzez Joanna » N gru 02, 2007 8:55 pm

Witaj,